Deze site maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën om te werken zoals verwacht (bijvoorbeeld om uw verbinding te onderhouden).

Tips voor fondsenwerving

1. Hoe ga je van start?

Niemand wil graag de eerste zijn en daarom is het altijd een geweldig idee om goed van start te gaan met uw fondsenwerving door zelf de eerste donatie te doen. Eenmaal uw teller begint te lopen, zullen anderen makkelijker volgen.

2. Vertel waarom dit voor u belangrijk is

Het belangrijkste in deze boodschap is de reden waarom u geld inzamelt. Vertel uw familie en vrienden datgene waar u om geeft - dat is waar zij het meest om geven! Vind inspiratie dankzij onze e-mailsjabloon.

3. Begin met uw nauwe kennissen

Het is altijd handiger om eerst uw nauwe contacten om steun te vragen, want zij zijn het meest geneigd om te doneren. Probeer persoonlijke berichten (SMS, WhatsApp, e-mails) naar uw vrienden en familie te sturen. Eenmaal uw teller begint te lopen, zullen anderen makkelijker volgen. Zo creëert u een mooie dynamiek.

4. Overschakelen naar sociale mediakanalen

Zodra de eerste donaties binnen zijn, is het tijd om u op sociale media te richten. Een van de beste strategieën is om mensen die al gedoneerd hebben te taggen en te bedanken wanneer u om nieuwe donaties vraagt. Dit helpt uw boodschap te verspreiden en laat ook de mensen aan wie u verzoek richt weten dat anderen al hebben bijgedragen.

5. Opvolging per e-mail

Aarzel niet om een paar vervolgmails te sturen. E-mails worden gemakkelijk over het hoofd gezien en mensen openen ze vaak vluchtig en vergeten dan te antwoorden. Houd mensen op de hoogte van uw resultaten wanneer u een bepaalde mijlpaal bereikt (50%, 75%, enz.) en vraag donateurs om u te helpen het volgende doel te bereiken.

6. Bedank uw donateurs en houd hen op de hoogte van de vooruitgang

Bedank je donateurs op sociale media en houd ze op de hoogte van je vooruitgang naar je streefdoel. Gebruik onze specifieke tools die u toelaten uit te leggen waar het ingezameld bedrag naartoe gaat en wat de impact van uw actie is. Bedankt voor uw inzet namens onze organisatie.


Klaar? Start uw campagne vandaag nog

Het duurt slechts twee minuten om uw fondsenwervingspagina aan te maken. Kies uw actie en de campagne waarvoor u zich wilt inzetten. Kies een titel, een foto en u kunt meteen beginnen met het inzamelen van donaties voor Alzheimeronderzoek.